Gdynia zauważona na rynku magazynowym.

Gdynia zauważona na rynku magazynowym.

Plany rozwojowe Gdyńskiego Portu, a szczególnie powrót do marzeń inż. Kwiatkowskiego o budowie Portu Zewnętrznego. Decyzja Panattoni Europe o budowie 45 000 metrów kwadratowych powierzchni parkowej to dwie połączone z sobą wspaniałe informacje dla rozwoju Gdyni.
Plany rozwojowe Gdyńskiego Portu przedstawiłem wcześniej w rozdziale „Nasza Gdynia i co dalej?”  pod tytułem „Gdyński Port ma poważne plany rozwojowe” z dnia 24.10.2018 r.
Dziś dowiadujemy się o rozpoczęciu przez Panattoni Europa pierwszego centrum dystrybucyjnego w okolicach Gdynia „Panattoni Park Tricity North”. Ta inwestycja powstanie w odległości 8 km od Bałtyckiego Terminala Kontenerowego (BCT-Gdynia), 10 km od Centrum Gdyni i Trójmiejskiej Obwodnicy. W tym miejscu powstanie 45 tys. metrów kwadratowych powierzchni parkowej spełniającej wymogi certyfikatu BREEAM. Rozpoczęcie budowy planowane jest na czerwiec 2019 roku.  Natomiast pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się w trzecim kwartale 2019 roku.
Warto wspomnieć, że jak dotychczas ten deweloper interesował się w Trójmieście wyłącznie Gdańskiem, gdzie wybudował i buduje łącznie 156 tys. metrów kwadratowych powierzchni magazynowej. Wreszcie przyszedł czas na Gdynię. Po wielu analizach Panattoni Europe zdecydował – najwyższy czas ruszyć północne treny Trójmiejskiej Aglomeracji – czas na Gdynię. Lokalizacja tego obiektu to Rumia i przeznaczona będzie głównie do obsługi rynku wewnętrznego jak m. In.; Wejherowo, Reda, Władysławowo.
Dlaczego to miejsce? Przecinają się tu, bowiem morskie szlaki transportowe ze Skandynawii i Europy Zachodniej. Z Gdyńskiego Portu wypływają kontenerowce do najdalszych zakątków świata. To doskonała decyzja i wielka szansa dla całej aglomeracji Gdyńskiej. Trójmiasto a w nim Gdynia znajduję się szlamu transportowych korytarzy paneuropejskich: VI - Skandynawia porty południowej Europy oraz IA – przecinającego kraje nadbałtyckie Polska, Estonia, Łotwa i Litwa.
Teraz trochę o samej inwestycji: kompleks to hala magazynowa klasy A. Dostosowana będzie od potrzeb rynku lokalnego, morskiej, logistycznej i lekkiego przemysłu. Jak już wspomniałem spełniać będzie światowe wymogi zgodnie z certyfikacją BREEAM. Będą to najnowsze rozwiązania składowania towarów, liczne doki i bramy „0”, place manewrowe i postojowe oraz najnowsze rozwiązania energooszczędne i proekologiczne.
Jak wcześniej pisałem w swoich skromnych artykułach „strategiczne plany rozwoju Trójmiejskiej Metropolii”     rynek magazynowy w trójmieście 2018    analiza rynku magazynowego i przemysłowego w Polsce moje i nie tylko moje marzenia o Wielkiej Gdyni pomału się spełniają. Ze strategicznych planów dla Gdynia zaczynają się realizacje „Trasy Kaszubskiej” czy właśnie Centrum magazynowe „Panattoni Park Tricity North”. W kolejce czekają rozwiązania komunikacyjne „Trasa Metropolitarna” i inne współtowarzyszące oraz wielkie marzenie inż. Kwiatkowskiego „Gdyński Port Zewnętrzny”
Opracował: Andrzej Kozłowski
Doradca Rynku Nieruchomości Komercyjnych.